Monday, April 5, 2010

Rokok Mahal?


Harga rokok tak meningkat, tapi penjualan rokok 14 batang akan di haramkan.. betul ke ni? eh pada pendapat aku, makin kuat lah perokok ni menghisap k**e setan ni...selalunya sehari sekotak = 14 batang, Sekarang? sehari 20 batang...wahh makin byk lah jerebu, asap berkepol kepol macam naga tertelan bunga api...
Aku naik heran, kenape perokok ni bila harga rokok naik ada yang membebel, membangkang, membantah kenape x buat demonstrasi sekali...baru lah kita bole kenal muka-muka org yang mencemar alam sekitar ni.... cuba fikir positif bak kata lecturer aku 'think out of box'... Kempen-kempen xnak merokok tu semua nak selamatkan korang perokok ni dari sakit teruk..bukan korang saja yang sakit..keluarga, kawan2, jiran2 yang menghidu asap rokok korang ni pun leh terdedah ngan penyakit2....Adoyai....
Tapi..aku nak ucap ribuan terima kasih kepada perokok especially perokok tegar kerana anda penjana ekonomi negara...(sebab korang pembayar cukai paling konsisten) dan x perlu subsidi.... Ikut korang lah, kalau gigi da berkarat, paru2 da kong..da batuk darah baru nak berhenti merokok..baik x payah.. Selamat merokok Semoga Anda Tidak Menyusahkan Org Lain.

2 comments:

  1. ha ha..pendapat ko ni mmg masuk akal kucai..tapi pada pendapat aku kerajaan kite yg x bersungguh nak halang tabiat berasap ni..naikkan harga sampai rm50 sekotak pun...kalau rokok masih blh dijual...apa cara pun org akan tetap merokok...
    sedangkan dadah yg terang-terang salah pun bersepah mat gian kat malaysia ni...apa kes...?
    ko ada penerangan psl benda ni?

    ReplyDelete
  2. 99 % Penagih Dadah bermula dari merokok.. Mula2 try rokok, advance sikit try ayam, da x rase sedap kat ayam makan batu pulak... ini pendapat aku imam.. sebab x pernah aku dengar penagih dadah x isap rokok... So kalau nak kurangkan org isap dadah kurangkan org isap rokok.. Dadah itu Najis...Rokok itu Laso Syaitan.

    ReplyDelete